lördag 2 mars 2013

Mormorsrutor


Producerar just nu mormorsrutor och just nu känns det som att man producerar mormorsrutor på löpande band även om jag inte kan virka några längre stunder åt gången då jag har ont i ena axeln och arm och smärtan kommer och går och känner att det inte blir bättre av att jag sitter och virkar även om jag gärna vill göra det mer än vad jag gör. Tanken är att det skall bli en filt att ha och mysa i när man sitter och myser i soffan. Tanken slog mig nyss att jag under lång tid gärna velat ha en gungstol och helst av allt hade jag nog helst velat ha min mormors gamla gungstol som man alltid satt i när man var och hälsade på henne och man har en del fina minnen förknippade med just gungstolar och min mormor och det är den största anledningen jag gärna vill ha en egen gungstol och det hade passat riktigt bra med en filt med mormorsrutor hängande på stolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar