torsdag 21 februari 2013

Köttfri dag i veckan


Just nu är det populärt med vegetarisk matdag en vardag i veckan och detta är något som jag enbart ser som något positivt. Har många gånger funderat på att mer gå över till mer vegetarisk kost då min mage oftast fungerar ganska bra på det mesta av den vegetarisk kost som finns (har en krångel och laktosmage) samt funderat mycket på det här med dagens djurhållning genom de senaste åren, kan jag göra en insats med att äta mindre kött och mer grönsaker och betala mer för det kött vårt hushåll faktiskt äter (exempelvis mer ekologiskt kött) för att få en garanti för att djuren får det bättre under deras levnadstid så gör jag det med glädje. Brukar med jämna mellanrum kika runt på olika receptsidor för att hitta inspiration och nya recept och igår provade vi att göra Broccoli och ädelostpaj och både blev positivt överraskad av resultatet och då är jag vanligtvis inte så noga med matpajer med ägg som fyllning i pajer och pajen var även god idag, dagen efter den gjordes och kommer med stor sannolikhet att göra pajen igen.

Har varit riktigt fint väder nu i eftermiddag, solen har varit och är fortfarande framme, vilket man inte är bortskämd med och ångrar nu i efterhand att jag inte tog mig ut i solen nu i eftermiddag innan jag begav mig till arbetet och njöt lite av solen. Är visserligen kallt men vad gör det då solen är framme, är ju bara att få på sig lite mer kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar