onsdag 20 februari 2013

Dags för byte av årstid

För min del kan det gärna bli varmare och vi kan gärna byta årstid. Känner att jag kan det här med vinter och snö vid det här laget och har tröttnat på det för den här gången. Kan ju lugnt konstatera att mitt tålamod och lust när det gäller snö och snömängder är betydligt lägre nu jämfört med för tre vintrar sedan när det kom ordentligt med snö och då har vi ändå kommit lindrigt undan i år jämfört med de senaste årens snömängder och känner att jag fått tillräckligt av den varan för ett antal år framöver.


Känner att det börjar klia lite i fingrarna efter att få köpa lite uteblommor och börja få plantera ett par krukor med uteblommor i fräscha färger att få ha utanför dörren här hemma. Små penseer är en av mina favoriter när det gäller uteblommor och kommer med stor sannolikhet att bli ett gäng med dessa även i år utanför vår dörr. 

Märker även på katterna att de gärna vill börja gå ut igen men de går inte långt utanför dörren då det fortfarande är för kallt både i luften och i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar